Burberry krizine İngiliz planı: Yeni CEO çareyi öze dönüşte buldu

53 Milyon Sterlinlik Zararı Açıklayan Burberry, Kemer Sıkma Politikası Benimsiyor

Moda devi Burberry, bir önceki yıla kıyasla Eylül sonuna kadar olan dönemde 53 milyon sterlin zarar açıkladı. Gelirler beşte bir oranında azalarak 1,1 milyar sterlin oldu ve Asya ile ABD’deki satışlar özellikle düşük seviyede kaldı.

40 MİLYON STERLINLİK KEMER SIKMA POLİTİKASI

Yeni CEO Joshua Schulman, maliyetleri azaltmak ve yaratıcı yönü değiştirmek için bir geri dönüş planı açıkladı. Şirket, 40 milyon sterlin değerindeki maliyetleri kısmayı planlayarak istihdam kaybına yol açıp açmayacağı hala belirsizliğini koruyor.

YENİ MÜŞTERİLER ÇEKMEK İÇİN DAHA MODERN MODALARA ODAKLANMAK KAYIPLARA YOL AÇTI

Schulman’ın öncülüğünde marka, İngilizliğe ve modern tasarımlara odaklanarak yeni müşteriler çekmeyi denedi. Ancak yeniliklere odaklanmanın kayıplara yol açtığı gözlemlendi.

KRALİÇE’NİN TERCİHİNE VURGU YAPAN REKLAM KAMPANYASI

Kraliçe 2. Elizabeth’in favori markalarından olan Burberry, tarihi yönlerini vurgulamak için yeni bir reklam kampanyası başlattı. Kampanyada Olivia Colman’ın 2. Elizabeth’i canlandırdığı The Crown dizisine göndermeler yapıldı.

YENİ CEO’NUN PLANI HİSSELERİ YÜKSELTTİ

Yeni CEO’nun planları, Burberry hisselerinde artışa neden oldu. Ancak hisse fiyatları hala %66 oranında düşüşte.

“AMACIMIZ ERİŞİLEBİLİR BİR LÜKS MARKAYA DÖNÜŞTÜRMEK DEĞİL”

Şirketin önceki yönetiminin yüksek fiyat politikası eleştirilere yol açmıştı. Schulman, fiyatları düşürmek gibi bir niyetinin olmadığını ve markayı erişilebilir bir lükse dönüştürmek gibi bir planı olmadığını belirtti.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir